TENTANG KAMI

Ditubuhkan pada 13 Februari 2001 dibawah Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (AKM 98)

Forum Industri yang memudahkan kawal selia kendiri menerusi advokasi dan melindungi hak pengguna komunikasi dan multimedia

Diwakili pihak pembekal (penyedia perkhidmatan) dan permintaan (persatuan pengguna, institusi pendidikan, ahli akademik atau individu)

Berita terkini

Validity of a Prepaid Service

Validity of a Prepaid Service

In telecommunications, the validity of a prepaid service is similar to its service expiration date. As an expiration date indicates how long you can use your credit or data before it becomes inactive, prepaid validity determines how long your prepaid service remains...

UNDERSTANDING INTERNATIONAL ROAMING

UNDERSTANDING INTERNATIONAL ROAMING

In today's highly interconnected world, staying connected while travelling abroad is essential. Whether for business, keeping in touch with family and friends, or simply navigating foreign locales, the ability to use your mobile number internationally is a crucial...

media sosial

Cover for Communications & Multimedia Consumer Forum of Malaysia
57,949
Communications & Multimedia Consumer Forum of Malaysia

Communications & Multimedia Consumer Forum of Malaysia

COMMUNICATIONS AND MULTIMEDIA CONSUMER FORUM OF MALAYSIA (CFM)

๐Ÿ“ฃ 3 hari lagi!Warga Sabah, jom raikan bersama di ๐๐ซ๐จ๐ ๐ซ๐š๐ฆ ๐Œ๐€๐ƒ๐€๐๐ˆ ๐‘๐š๐ค๐ฒ๐š๐ญ ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ“ yang akan berlangsung pada ๐Ÿ—-๐Ÿ๐Ÿ ๐Œ๐ž๐ข ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ“ ๐๐ข ๐ƒ๐š๐ญ๐š๐ซ๐š๐ง ๐Œ๐š๐ฃ๐ฅ๐ข๐ฌ ๐๐ž๐ซ๐›๐š๐ง๐๐š๐ซ๐š๐ง ๐“๐š๐ฐ๐š๐ฎ, ๐’๐š๐›๐š๐ก! ๐ŸŽ‰Aktiviti menarik menanti anda:๐Ÿ“ Kaunter Aduan CFM๐ŸŽ Goodies istimewa๐Ÿง  Kuiz Interaktif๐Ÿ“ข Sesi Advokasi mengenai hak anda sebagai pengguna๐Ÿ“ ๐‘ป๐’†๐’Ž๐’–๐’Š ๐’Œ๐’‚๐’Ž๐’Š ๐’…๐’Š ๐‘น๐’†๐’“๐’–๐’‚๐’Š ๐‘ฒ๐’†๐’Ž๐’†๐’๐’•๐’†๐’“๐’Š๐’‚๐’ ๐‘ฒ๐’๐’Ž๐’–๐’๐’Š๐’Œ๐’‚๐’”๐’Š (๐‘ฉ๐’๐’๐’•๐’‰ ๐‘ฒ21) , ๐’ƒ๐’†๐’“๐’”๐’†๐’ƒ๐’†๐’๐’‚๐’‰๐’‚๐’ ๐’…๐’†๐’๐’ˆ๐’‚๐’ ๐’‘๐’†๐’๐’•๐’‚๐’” ๐’Ž๐’Š๐’๐’Š!Jangan lepaskan peluang untuk mendapat info berguna dan sertai aktiviti penuh manfaat sepanjang program. Ayuh, bawa keluarga dan sahabat handai untuk memeriahkan acara ini!Jumpa anda di sana โœจ#cfm#JadilahPenggunaYangBIJAK#ProgramMADANIRakyat#pmr2025sabah#TawauSabah ... See MoreSee Less
View on Facebook
๐Ÿ“ž Ada masalah perkhidmatan telekomunikasi?Jangan risau! Forum Pengguna Komunikasi dan Multimedia Malaysia (CFM) sedia membantu anda.Berikut adalah saluran aduan rasmi yang boleh anda hubungi:๐Ÿ“ฒ Talian Hotline: 1800-188-030๐Ÿ“ง E-mel: [email protected]๐ŸŒ Portal Aduan: aduan.skmm.gov.my๐Ÿ“ Hadir Bersemuka: Lobi, Menara MCMC 1, Cyber 6, 63000, Cyberjaya, SelangorKami sentiasa bersedia mendengar dan membantu menyelesaikan isu anda! ๐Ÿ’ฌ#ADUAN #cfm #JadilahPenggunaYangBIJAK #saluranaduan ... See MoreSee Less
View on Facebook
๐Ÿ“ข Ada isu dengan perkhidmatan telekomunikasi anda?CFM mengendalikan 6 kategori aduan yang sering dihadapi pengguna:1๏ธโƒฃ Bil dan Caj bulanan tinggi2๏ธโƒฃ Harga Pelan / Pakej 3๏ธโƒฃ Penyediaan Perkhidmatan yang kurang memuaskan4๏ธโƒฃ Pertikaian Terma dan Syarat5๏ธโƒฃ Salah Nyata Perkhidmatan atau iklan yang mengelirukan 6๏ธโƒฃ Amalan Tidak AdilJangan biarkan isu anda berlarutanโ—Segera hubungi kami di talian 1800-188-030 untuk maklumat lanjut. Ikuti media sosial kami untuk maklumat terkini mengenai hak anda sebagai pengguna perkhidmatan telekomunikasi!#ADUAN #cfm #JadilahPenggunaYangBIJAK ... See MoreSee Less
View on Facebook